המקרה המדובר ומסקנותיו
במקרה האחרון שטופל על ידי משרדנו, לקוחנו נתקל באיום בתביעת לשון הרע לאחר שפרסם ביקורת שלילית על שירות שקיבל. במכתב התגובה ששלחנו, הדגשנו את חוסר הדיוקים במכתב ההתראה, הצבענו על עיוותים במידע שהוצג, והבהרנו את עמדתנו בנוגע לזכותו של הלקוח להביע את דעתו. פסיקת בית המשפט העליון בישראל מחזקת את ההגנות הקיימות לביקורת צרכנית, כפי שנפסק בע"א 9462/04.
חשיבות ההגנה על חופש הביטוי
הזכות להביע דעה ולהתייחס לביקורת צרכנית באופן חופשי היא יסוד מרכזי בחברה דמוקרטית. תביעות השתקה (SLAPP) מהוות איום על חופש הביטוי ועלולות לגרום למשתתפים בדיון הציבורי להימנע מהבעת דעתם מחשש מתביעה משפטית. במקרה הנדון, משרדנו עמד לצדו של הלקוח והגיב בצורה נחרצת לטענות שהועלו נגדו, תוך התמקדות בהגנות החוקיות המובטחות לו.
המלצות ללקוחות כיצד להתמודד עם תביעות השתקה
- תיעוד ושמירה על ראיות: שמרו על כל התכתובות והמידע הקשור לאירוע.
- התייעצות עם עורך דין: פנו מיד לייעוץ משפטי כדי לקבל הבנה על הזכויות שלכם והאפשרויות המשפטיות.
- שמירה על שפה נאותה: התנהלות מכובדת ומדויקת חיונית בעת הבעת ביקורת.
משרדנו מצטיין במתן שירות משפטי מקצועי בתחום לשון הרע והגנה על חופש הביטוי, עם דגש על יחס אישי ומסירות ללקוחותינו. אנו מציעים שירות מהיר ויעיל, תוך שמירה על זכויותיכם להבעת דעה חופשית. פנייה למשרדנו תבטיח ייצוג מקצועי ותקיף, המכוון להגן על זכויותיכם ולהביא לפתרון המיטבי של הסוגיות המשפטיות העומדות בפניכם.


